Allianz plánuje změny. Česká pobočka řídí přechod k digitalizaci

Když v loňském roce nastupoval do Allianz Group nový předseda představenstva Oliver Bäte, asi jen málokdo čekal, jaké změny chystá. Jak však sám (prostřednictvím tiskové zprávy) prohlásil, jiná možnost neexistuje: „Pokud se nezměníme, přijde někdo jiný a nabídne lepší řešení.“

Provést úspěšně změny v největší pojišťovací skupině světa, která zaměstnává zhruba 142 tisíc lidí a působí ve více než 70 zemích, není vůbec snadné. Ale jak Oliver Bäte konstatuje, podobný problém musí řešit všechny nadnárodní firmy. Cíl je přitom jednoduchý: Zvýšit spokojenost klientů.

Program obnovy v Allianz Group odstartoval v listopadu 2015. Kromě zaměření na zákazníka obsahuje také nutnost stát se z podstaty digitální firmou, potřebu technické dokonalosti, aktivního vyhledávání růstových příležitostí a zavedení maximálně transparentní personální politiky.

„Nejdůležitějšími prostředky (k dosažení cílů programu) jsou zjednodušení produktů a zrychlení procesů,“ prohlásil v souvislosti s plánovanými změnami Oliver Bäte. A právě to jsou oblasti, na které se již několik let zaměřuje  Allianz pojišťovna pod vedením předsedy představenstva Jakuba Strnada. I to byl důvod, proč právě šéf české Allianz loni řídil globální tým, který připravoval celosvětovou strategii Allianz v oblasti digitalizace.

„Musíme radikálně zjednodušit pojistné Pojistné - Úplata za soukromé pojištění. ... Víceprodukty a poskytnout je lidem na internetu v takové podobě, aby jim byly naprosto srozumitelné, mohli pojištění uzavřít a ušetřilo jim to čas. Současně souhlasím s tím, že mnoho částí pojištění ještě bude dlouhou dobu lepší vysvětlovat osobně, ale naším úkolem je k tomu vytvořit správnou infrastrukturu,“ tvrdí Jakub Strnad.

Procesní změny, které provázejí zkvalitnění služeb pojišťovny, jsou pro zákazníky obvykle nepostřehnutelné. Vidět jsou až jejich dlouhodobé výsledky a právě těch Allianz pojišťovna v posledních několika letech představila celou řadu - a na další se chystá.

„Mojí vizí je, aby už příští rok platilo, že pokud si klient začne skládat svůj produkt na internetu a v jakékoliv fázi najednou zjistí, že už by se o dalších detailech potřeboval poradit s odborníkem, tak dojde za naším poradcem, ten otevře obrazovku ve stejném místě, ve kterém klient skončil a plynule na něj naváže. Bez ohledu na to, jestli sedí u počítače, chytrého telefonu, nebo s poradcem Allianz, stále bude mít jasno,“ uzavřel prezentaci své vize Jakub Strnad.

I díky zefektivnění interních procesů mohla česká Allianz například již na podzim roku 2015 spustit unikátní projekt sjednocení pojistných podmínek všech klientů autopojištění na ty nejlepší a nejnovější, které lidem od té doby nabízí v rámci výročních dopisů. V červnu 2015 zase začala Allianz pojišťovna prodávat inovovaný produkt životního pojištění Rytmus risk, a již dříve představila autopojištění, který si každý poskládá sám sobě na míru.

Pro klienty je dnes už samozřejmostí možnost elektronické komunikace, ale i správa smluv přes portál MojeAllianz, nebo používání aplikace Hlášení nehody, která umožňuje řidičům po autohavárii okamžitě nahlásit škodní událost pojišťovně a plně nahrazuje tzv. papírový euroformulář.

Pojištění
pro podnikatele

Podnikání přináší celou řadu rizik.
Pomůžeme Vám je eliminovat.

Nabídka pojištění

Pojištění
pro občany

Buďte odpovědní k sobě i k svým blízkým.
Připravte se na životní zkoušky.

Nabídka pojištění

377 970 704

Potřebujete poradit?

Napište nám

  • Medica pojištění
  • Pojištění odpovědnosti
  • Pojištění podnikatelů
  • Pojištění domácnosti a domu
  • Pojištění úrazu
  • Pojištění osob
  • Pojištění auta
  • Pojištění kybernetických rizik
  • Pomoc s orientací ve světě pojišťovnictví
  • Pojištění lékaren a zdravotních zařízení
Rozšiřte náš tým