Za klienty ošetřené v zahraničí loni Allianz pojišťovna zaplatila v průměru 16 tisíc

O tom, že cestovní pojištění by mělo být povinnou součástí každého výletu za hranice České republiky, pochybuje stále méně cestovatelů. A pro ty, kteří o významu cestovního pojištění stále pochybují, pojišťovny čas od času zveřejňují údaje o výdajích na lékařskou péči pro jejich klienty. Aktuálně tato data publikovala Allianz pojišťovna a my vám je nabízíme.

A co, že z informací pojišťovny vyplývá? To, co každý rok - výdaje na lékařskou péči nejsou malé a i u banálních problémů dosahují průměrné náklady tisícových částek. Průměrné plnění za ambulantní ošetření v zahraničí překročilo loni v létě 8 tisíc korun, za hospitalizaci pak přesáhlo 60 tisíc korun. Přitom platí, že podobné situace mohou nastat velmi rychle - stačí jeden neopatrný krok…

V červenci a srpnu loňského roku hlásili klienti Allianz pojišťovny nejvíce pojistných událostí z Řecka, Egypta, Chorvatska, Bulharska a Turecka. Příčinou byla často různá zažívací a střevní onemocnění, angíny, sluneční alergie, záněty očí a uší, vysoké teploty – a pak samozřejmě úrazy. Sečteme-li celý účet za ošetření a související úkony, včetně například převozu nemocných a zraněných zpět do vlasti, vyšla loni jedna taková pojistná událostPojistná událost - Nahodilá skutečnost blíže označená v ... Více pojišťovnu průměrně na 16 tisíc korun.

Pro ty, které spíše zajímají konkrétní příklady, například za léčbu zápalu plic spojeného se srdeční arytmií v Řecku zaplatila pojišťovna 1,8 milionu korun a za léčbu žaludeční bolesti v Egyptě více než 160 tisíc korun. Infarkt v Itálii doktoři klientovi vyčíslili na 82 tisíc korun a s následky tonutí si v Chorvatsku poradili za 53 tisíc korun.

Z čísel je patrné, že se doslova nevyplácí ověřovat si na vlastní kůži fámu o tom, že pro pobyty v rámci EU není cestovní pojištění potřeba. Kartička české zdravotní pojišťovny zajistí právo na ošetření za stejných podmínek, jaké mají občané naší (unijní) destinace, ceny jednotlivých zdravotnických úkonů v zahraničí však mohou být pro Čechy velice nepříjemným překvapením.

Jak se zachovat v případě, že máte pojištění sjednané a nastaly komplikace?

Jakmile vám to zdraví dovolí, kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, která vás celým procesem provede. Abyste zajistili, že vyplacení pojistného plnění proběhne hladce, následky jakýchkoli potíží se pokuste co nejlépe zadokumentovat. Poranění si vyfoťte a pokuste se získat kontaktní údaje na svědky události, v ideálním případě i jejich písemnou výpověď.

Jestliže se při řešení události na místě dostanete do jednání s úřady, policií či právníky, v případě neporozumění jejich dokumentaci se nebojte před podpisem připsat k textu poznámku: „Textu nerozumím, podepisuji s výhradou,“ případně doplňte i váš popis situace. Kopii veškeré zdravotní dokumentace od zahraničních lékařů či jiných dokladů odevzdejte po příjezdu domů asistenční službě vaší pojišťovny.

Zdroj: Allianz pojišťovna.

Pojištění
pro podnikatele

Podnikání přináší celou řadu rizik.
Pomůžeme Vám je eliminovat.

Nabídka pojištění

Pojištění
pro občany

Buďte odpovědní k sobě i k svým blízkým.
Připravte se na životní zkoušky.

Nabídka pojištění

377 970 704

Potřebujete poradit?

Napište nám

  • Medica pojištění
  • Pojištění odpovědnosti
  • Pojištění podnikatelů
  • Pojištění domácnosti a domu
  • Pojištění úrazu
  • Pojištění osob
  • Pojištění auta
  • Pojištění kybernetických rizik
  • Pomoc s orientací ve světě pojišťovnictví
  • Pojištění lékaren a zdravotních zařízení
Rozšiřte náš tým