Rozšiřte náš tým

Češi si moc nehlídají váhu ani pitný režim

Kooperativa se dlouhodobě zaměřuje na podporu zdravého životního stylu, tato témata také prezentuje ve svých reklamních kampaních na životní pojištění FLEXI.

Foto: AllGo – An App For Plus Size People (Unsplash)

Postupně se v posledních letech věnovala zdravému stravování, stresu a nyní i work-life balance. „Ale zajímají nás i další témata, která Čechy trápí nebo jim naopak dělají radost, jak se chovají v určitých situacích nebo zda se sami řídí radami, které dávají svým dětem. Proto jsme ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd provedli výzkum mezi 1147 respondenty, kde jsme se na tato témata ptali,“ říká Petr Procházka, ředitel Úseku Pojištění osob v pojišťovně Kooperativa.

Otázky směřovaly na životní styl Čechů, jak tráví volný čas, jak dodržují pitný režim, kolik času mají na oběd nebo jak spí. Výsledky nejsou optimistické.

Například s pitným režimem jsou na tom Češi nevalně. Zdravý člověk by měl během dne vypít 2 až 3 litry tekutin denně. Tento limit však splňují pouze 3 lidé z 10. Navíc 3 z 10 Čechů dle svých odhadů neujdou ani 5 tisíc kroků za den a pouze 12 % lidí si hlídá BMI index. Práce je sama o sobě náročná a negativně ovlivňuje stravování. Pětina Čechů do sebe během oběda jen něco rychle nahází a desetina u něj pracuje. Pouze 16 % si může užít tuto nejlepší část pracovního dne, aniž by musela koukat na hodinky. Po náročném dni v práci tak lidé nejčastěji volí pasivní odpočinek u filmu či seriálu (45 %).

Stres, vytížení, špatná nálada se pak podepisují i na kvalitě spánku. 6 z 10 Čechů má alespoň občas problémy se spaním, pětina dokonce často. Většinou tyto problémy řeší zdravějšími metodami, ale 13 % populace sáhne i pro prášky na spaní a 9 % pro alkohol. Z výzkumů vyplývá, že 87 % Čechů ví, jak by se měli správně stravovat a celkově žít zdravě. „Ale když jsme se zeptali, jestli to skutečně dělají, jestli se snaží správně stravovat a žít zdravě, odpovědělo jen 58 % dotázaných, že spíše ano. A 41 % respondentů uvedlo, že spíše nebo rozhodně ne,“ je překvapený výsledkem průzkumu Petr Procházka.

Kooperativa kampaň doprovází také radami, které mohou Čechy povzbudit k zamyšlení a případné změně k lepšímu.

Zdroj: Kooperativa pojišťovna

23.06. 2024

© Vítovec corp. a.s.




Pojištění pro podnikatele

Podnikání přináší celou řadu rizik.
Pomůžeme Vám je eliminovat.

Pojištění pro občany

Buďte odpovědní k sobě i k svým blízkým. Připravte se na životní zkoušky.