Nedávný (4. 7. 2025) rozsáhlý výpadek proudu zavinil mimo jiné přerušení provozu v mnoha firmách. Některé z nich se následně obrátily na své pojišťovny s požadavkem na náhradu ušlého zisku z důvodu přerušení provozu. Odpověď však byla záporná, což mohlo vyvolat dojem, že pojišťovny neplní své závazky. Ve skutečnosti se však pojistitelé zachovali zcela v souladu s pojistnými smlouvami.

Pojišťovny samozřejmě nereagovaly negativně proto, že našly nějakou skulinku v pojistných podmínkách. Pojištění přerušení provozu se vztahuje na škody, které vzniknou v důsledku živelních událostí, tedy například požáru, vichřice nebo povodně. Výpadek proudu, který nastal v důsledku havárie na rozvodné soustavě, však do seznamu pojištěných důvodů přerušení provozu nespadá.
Odlišná situace se týká případných škod na majetku (například zkažené potraviny v důsledku nefunkčnosti lednic či mrazáků nebo poškození různých zařízení z důvodu podpětí či přepětí). V tomto případě pojišťovny budou plnit.
Výpadek trval příliš krátce
Dalším faktorem, který by mohl – v případě, že by přece jen vznikl – nárok na plnění ovlivnit, je doba trvání přerušení provozu. Pojišťovny v podobných případech podmiňují plnění škod vzniklých v důsledku minimálně dvoudenního přerušení provozu. Při kratších událostech nárok na plnění nevzniká.