Základem je správné plánování
Nejen práci, ale i volný čas je třeba si zapsat do diáře. Vyznačte si dny, ve kterých dopřejete čas rodině, večeři s přáteli nebo kdy si zajdete na jógu. Jednak se budete mít na co těšit a taky vás tento plán donutí stihnout ostatní činnosti tak, abyste nemuseli nic rušit.
Omezte „vysavače“ času
Scházejte se s lidmi, kteří jsou pro vás důležití. Pokud přestanete trávit svůj čas v práci s kolegy, kteří se místo práce jen vybavují, své úkoly stihnete rychleji a zbude vám více času na příjemnější věci.
Nikdo není dokonalý
S přibývajícími povinnostmi zkrátka všechno perfektní nebude. Abyste se vyvarovali pocitům, že nic nestíháte, odmítejte práci, která není ve vaší kompetenci. Také si pište seznam, na kterém nebudou více než 3 důležité úkoly denně.
Pěkně popořadě
Ne každý má dar systematického plánování. Zkuste ale omezit schůzky, na které musíte dojíždět z jednoho konce města do druhého anebo ty, které se dají nahradit telefonátem. Ze statistk jasně vyplývá, že nejefektivnější schůzky jsou takové, které se vejdou do 30 minut. A jedna účinná rada na závěr – strategické úkoly dělejte jako první, administrativu až poté.
Zkroťte svou pozornost
Multitasking se leckdy bere jako samozřejmost. Vymaňte se ale z tohoto trendu. Neustálé podněty roztříští vaši pozornost, takže věci, které děláte jednu přes druhou, vám nakonec zaberou více času, než kdybyste řešili jednu po druhé.