Pojištění majetku vstupuje na trh v inovované podobě a s řadou nových vylepšení. „Při vývoji pojištění jsme sledovali především situaci na trhu, přání klientů i našich obchodníků. Výsledkem je zařazení nových pojistných rizik, připojištění a navýšení pojistných limitů,“ upřesňuje hlavní změny ve zkratce Jana Flajšarová, senior manažerka neživotního občanského pojištění Generali České pojišťovny.
POJIŠTĚNÍ STAVBY
Jedinečný rozsah krytí nově získává připojištění stavebních součástí, které se rozšiřuje o tzv. škody na estetickém celku pro vnitřní stavební součásti. Jde o situaci, kdy se z pojištění hradí nejen poškozená část, ale dojde k výměně i nepoškozených celků, které neodpovídají vzhledu a kvalitě opraveného úseku (např. obklad koupelny, kde škoda vznikne na jedné stěně, ale stávající obklad se již nevyrábí a nově použitý má jiný odstín).
Jednu z novinek představuje i rozšíření pojistného krytí pro případ poškození fasády. Pojištění nyní kryje poškození všemi zvířaty a navíc zahrnuje jak vnější zateplení, fasádu vč. střechy, tak také vnitřní zateplení.
Nově jsou z pojištění hrazeny i škody, k nimž dojde na oplocení.
POJIŠTĚNÍ DOMÁCNOSTI
Klíčovou změnou u pojištění domácnosti jsou navýšené limity už v základním rozsahu, a to v řadě případů shodně na 100 tisíc Kč. „Limity nyní odpovídají současné situaci a navíc jsou snadno zapamatovatelné. Klientům to tak zjednoduší orientaci v pojištění,“ vysvětluje Jana Flajšarová.Takto vysoké limity jsou nyní poskytovány například na věci osobní potřeby na území Evropy, peníze v trezoru, věci sloužící k výdělečné činnosti (např. při práci na home office s firemní technikou), věci na pozemku nebo i zvířata.
Zásadní proměnou prošlo i pojištění sportovních potřeb (vč. jízdních kol). Ty lze nyní pojistit v rámci celé Evropy pro jakoukoliv nahodilou událost – například v důsledku nehody či náhodného rozbití.
POJIŠTĚNÍ OBČANSKÉ ODPOVĚDNOSTI
Inovace se propsaly i do oblasti pojištění občanské odpovědnosti. Spolupojištěnými osobami jsou všechny fyzické osoby, které spolu s pojištěným trvale žijí v jedné domácnosti a společně uhrazují náklady na své potřeby. U pronajaté nemovitosti jsou pojištěnému hrazeny poškození a zničení bez ohledu na příčinu (mimo estetické vady).
Výraznou produktovou novinku pak představuje oblast pojištění zapůjčených věcí. Zatímco běžnou praxí na trhu je tyto věci raději nepojišťovat (jsou ve výluce), Generali Česká pojišťovna je nyní zařadila pod pojistnou ochranu, a to s dostatečně vysokým limitem. „Nově tak pojišťujeme i zapůjčené movité věci od oficiálních půjčoven,“ upřesňuje Jana Flajšarová, senior manažerka neživotního občanského pojištění Generali České pojišťovny. Pojištění tak kryje například zapůjčené nářadí z hobby marketu nebo třeba svatební šaty apod.
DIGITALIZACE POMÁHÁ A USNADŇUJE
Míra digitalizace u majetkového pojištění Generali České pojišťovny významně roste s cílem usnadnit nejen sjednání pojištění, ale také zjednodušit komunikaci s klienty a urychlení procesu vyřizování požadavků a pojistných událostí.
Významným příspěvkem v tomto ohledu jsou tzv. videoprohlídky. Ty jsou vhodné pro vybrané typy škod, které posoudí likvidátor při jejich registraci. Následně je proces videoprohlídky předán na mobilního technika. Ten se v dalším kroku spojí s klientem. Z jeho strany přitom stačí, aby měl k dispozici chytrý mobilní telefon s přístupem na internet. Videoprohlídky jsou dostupné pro uživatele telefonů s operačním systémem Android a iOS. Není přitom potřeba instalovat žádnou aplikaci.
Asistovaný videohovor umožnuje, aby mobilní technik během něj s klientem komunikoval. Fakticky ho tak navádí ke směřování kamery telefonu tak, aby výsledek prohlídky byl co nejkvalitnější.
Během prohlídky přitom mobilní technik pořizuje na dálku fotografie, které jsou následně přiloženy do složky pojistné události. Technologie je bezpečná, klienti tak nemusí mít obavy, že by docházelo k narušení jejich soukromí nebo k přístupu k datům v jejich telefonu. Proces likvidace pojistné události pak urychluje chatbot Leo. Jde o první reálné využití umělé inteligence v likvidaci, se kterou se naši klienti „tváří v tvář“ setkají. Aplikace slouží k rychlému přiložení požadovaných dokladů od klienta prostřednictvím chytrého telefonu. Každý klient, kterému z pojišťovny odešleme SMS/e-mail s odkazem na chatbota, obdrží unikátní link, přes který se do aplikace dostane. Po odeslání dokumentů jsou tyto přiloženy přímo do spisu likvidátora.
Zdroj: Generali Česká pojišťovna